News 2017News 2016News 2015News 2014News 2013News 2012News 2011News 2010News 2009

Super ThoriX

First test already done.

The system makes a very good impression

The engine starts easily with little force.The reason here is the built-in Flash Starter.This starter is already in use in  the known Thorix with 110 ccm.

 

 

 

 

 

 

 

We have built our well-known Bing 84 carburetor and matched it to the engine. 

 

This motor can  develop a boost which is much higher compare to the Monster.At this time we use a 3 blade 1,25m Porpeller.But the rev of the pro is more than 2400 1/min.This means the noise must still down.The noise should be reduced well below the required 60 dbA.

The engine has a balance countershaft that grants a great comfort  during the flight.It cancels the vibrations and extent th lifespan of he whole systm.

Almost obligatory part of the equipment is the centrifugal clutch.

This engine is suitable for strong pilots which like to fly footlaunch or with the trike even with one engine.The total weight without harness is just 29 kg (64 lb)

 

  

 


Finally arrived the first one in germany

Thor 200SmileySmileySmiley

Today we received the new Thor 200.

A new two stroke 193cc engine, with really reduced dimensions and highly powerful. It has been designed to meet the needs of the “pilots” who are willing to use a really performing propulsor. Project and approval went on for more than two years, and they required many tests and many hours of flight to grant the best performance and safety requirements.A new engine for trike and footlaunch is born.More info´s will follow . 



New Airbox for Simo Sportix

From now the Simo SportiX is equipped with this new Airbox

This airbox is build from fiberglass and therefor a light weight design

Better airflow for the propeller

Every Simo SportiX can be postprepared with this airbox

 

 

 

  

 


New battery technology

on Simo/Solo for E-Starter reduces weight and increased the numbers of start´s

Techincal dates

LiFePo

19,8 Voltage

1100 mAh

275 Gramm

This means that this battery is  475 gramm lighter than our present NiCad battery.


Made by Magic Gio

 


Flash Recoil Starter for ThoriX 

 New system for effortless starting of ThoriX.  

 


Firmness test passed


The BulliX 4 T has passed on Monday to the 5/23/2011 the firmness test through DULV with ease. In the picture the dropping test is to be recognised shortly before . Now still the C-flight and the pattern check is concluded.

 


German Convention  2011 - 23. bis 25. Juni 

Exhibitor DMP Ballenstedt 2011

Der nächste Deutsche Motorschirm Pokal (DMP) findet vom 23. bis 25. Juni 2011 erneut auf dem Flugplatz Ballenstedt/Quedlinburg (N 51° 44,77' E 11° 13,75' ) statt. Der Platz ist über die vierspurige B6n, der so genannten Harzautobahn, mit dem Fahrzeug sehr gut zu erreichen ist. Die Motorschirmpiloten können wie gewohnt das riesige Wiesenareal zwischen den beiden Landebahnen und dem Gegenstein exklusiv für sich nutzen. Für anfliegende UL´s stehen eine Gras- und eine Asphaltbahn von morgens bis abends zur Verfügung. Ein weiterer großer Vorteil ist, dass der Platz sehr windgeschützt zwischen den Hügelketten des nördlichen Harzvorlandes liegt. So waren in der Vergangenheit selbst dann noch Motorschirmflüge in den Morgen- oder Abendstunden möglich, als Windstärken von 3 bis 4 Beaufort angekündigt waren.

Neben den publikumsnahen Fun-Wettbewerben gibt es wieder eine große Motorschirm-Outdoor Messe, zu der fast alle Motorschirmhersteller zugesagt haben (Fresh Breeze, Nirvana, Skywalk, Turnpoint, Harzer Gleitschirmschule, Flugzentrum Leipzig X-ray, Parazoom, Motor-Gleitschirm-Südschwarzwald, Helix, FTR Jens Rassmann, Dudek, Techno Fly, Parajet, Löscher electronic, PAP , Flytec, Swing Europe Paraplanes, Herkules Paramotor, Paramotor Magazin).

Auch das in diesem Jahr erfolgreich eingeführte Film-Festival wird wieder Gegenstand der Veranstaltung sein. Hinzu kommt der Streckenflug-Pokal für die weiteste Anreise mit dem Motorschirm.

 

Der nächste Deutsche Motorschirm Pokal (DMP) findet vom 23. bis 25. Juni 2011 erneut auf dem Flugplatz Ballenstedt/Quedlinburg (N 51° 44,77' E 11° 13,75' ) statt. Der Platz ist über die vierspurige B6n, der so genannten Harzautobahn, mit dem Fahrzeug sehr gut zu erreichen ist. Die Motorschirmpiloten können wie gewohnt das riesige Wiesenareal zwischen den beiden Landebahnen und dem Gegenstein exklusiv für sich nutzen. Für anfliegende UL´s stehen eine Gras- und eine Asphaltbahn von morgens bis abends zur Verfügung. Ein weiterer großer Vorteil ist, dass der Platz sehr windgeschützt zwischen den Hügelketten des nördlichen Harzvorlandes liegt. So waren in der Vergangenheit selbst dann noch Motorschirmflüge in den Morgen- oder Abendstunden möglich, als Windstärken von 3 bis 4 Beaufort angekündigt waren.

Neben den publikumsnahen Fun-Wettbewerben gibt es wieder eine große Motorschirm-Outdoor Messe, zu der fast alle Motorschirmhersteller zugesagt haben (Fresh Breeze, Nirvana, Skywalk, Turnpoint, Harzer Gleitschirmschule, Flugzentrum Leipzig X-ray, Parazoom, Motor-Gleitschirm-Südschwarzwald, Helix, FTR Jens Rassmann, Dudek, Techno Fly, Parajet, Löscher electronic, PAP , Flytec, Swing Europe Paraplanes, Herkules Paramotor, Paramotor Magazin).

Auch das in diesem Jahr erfolgreich eingeführte Film-Festival wird wieder Gegenstand der Veranstaltung sein. Hinzu kommt der Streckenflug-Pokal für die weiteste Anreise mit dem Motorschirm.


New Fresh Breeze Beanie.

Super Sexy,Super Style

Only 10 Euro Bucks

 

 

 

 

 

 

 


 

MGS

Flight Safety for XCitorpilot´s

Where:?

 Airfield Dolmar in Kühndorf When: 04. to 08. Mai 2011 - Wedenesday: Arrival Afternoon Begrüssung, Organisatorisches, Ablauf, Einweisung - Thursday, Friday, Saturday: Training - Sunday: Additinal-Extraday for bad weather, 3-4 day´s from moning until sunset. 

 

 

 

 

 

 

 

 


ImpressumAGB